06 April 2011

Pernahkah?..

versi office...

pernahkah rasa mcm usaha kita tidak dihargai?...

** penat tau buat tender sampai kena buat 8 salinan...dah siap, cuma tunggu harga daripada supplier sahaja..tup2 boss masuk opis ckp, "x payah masukla tender ni"..zaaasss rasa mcm nak lempang jer...dah la mlm sebelumnya x tido stay back di office, print out broucher,schedule,authorize letter...hmmm..redha jerla...saya hanya menurut perintah....

pernahkah rasa mcm nak cari kerja lain?

** sakit hati tau bila kita ni yang dok buka & tutup office setiap hari...kita ni ikutla peraturan office 8.30-5.30...sblm 8.30 dah terpacul kat office sorang2...staff lain?..pkl 9.00 baru masuk..kalo terus buat keje xpela gak..tp terus gi minum...kol 10 baru masuk blk...ada gak lps lunch baru masuk..lps 2 jam blk...eh, saya nak jadi mcm dia boleh?..xpe2...saya hanya menurut perintah..

 pernahkah rasa cemburu dengan rakan sekerja?

** uit....yg nie pernah....bukan apa, keje x buat, masuk office pun tidak, tp bulan2 dapat gaji...apa kes?..tp saya akui x boleh membantah sebab itu adalah adik beradik,ipar duai & sedara mara boss..saya hanya menurut perintah...

pernah x rasa mcm nak makan boss?

** selalu sgt...nak2 time lunch hour, tetiba boss masuk office...slalu plak tanya " eh, awak nak kuar lunch ek?tunggu kejap boleh?"...dalam hati saya "boleh blah.."...kenala tunggu dia bg kerja pd saya & semestinya boss nak siapkan kerja itu time tu jugak...kekadang makan masa smp 3 jam lamanya....pukul 4 baru saya lunch...saya hanya menurut perintah...

pernah x rasa mcm nak mengamuk di office?

** dulula...sekarang tidak lagi...mereka nampak saya sibuk prepare document, selamba lawak mereka dok bersembang2...orang courier dtg office hantar document/bungkusan nak jugak saya sain terima...apa salahnya kalau tolong sainkan....mcm nak mengamuk...sabar2...mereka sedara boss...saya hanya menurut perintah..

ini adalah luahan rasa hati saya...minta maaf la iyerr siapa2 yg terasa...

No comments:

Post a Comment